
Zbiórka charytatywna w zakładzie pracy nie musi oznaczać kwestowania z puszką. Postaw na sprawdzone pomysły na akcje pomocowe, dzięki którym nie tylko zbierzesz środki na leczenie chorego, ale i zadbasz o dobrą zabawę dla pracowników firmy!
Jak pomagać w pracy?
Twoja koleżanka lub kolega z pracy potrzebują pomocy? Leczenie to proces, a ten z kolei wiąże się z wydatkami. Najskuteczniejsza forma pomocy dla chorego to – obok wsparcia psychicznego – zbiórka pieniędzy w zakładzie pracy. Zebrane darowizny najlepiej przekazać na indywidualne konto zbiórki chorego.
Zazwyczaj zbiórki dla chorych na raka są prowadzone w serwisach zbiórkowych fundacji onkologicznych, tak jak w przypadku naszej fundacji Cancer Fighters. Taka zbiórka to gwarancja transparentności i bezpieczeństwa zarówno dla osoby zbierającej środki, jak i osób dokonujących wpłat.
Sprawdź: jak wspierać osoby chore na raka.
Czy zbiórka charytatywna w zakładzie firmy jest zbiórką publiczną?
Zbiórka pieniędzy w zakładzie pracy – o ile nie jest przeprowadzana w miejscu publicznym i na cel pożytku publicznego – nie jest zbiórką publiczną. Tym samym nie wymaga zgłoszenia na stronie rządowej.
Koleżeńska zbiórka charytatywna w pracy nie powinna być jednak organizowana przez pracodawcę. Może on oczywiście uczestniczyć w akcji wspólnie z pracownikami. Organizację zbiórki i jej rozliczenie warto jednak powierzyć osobom spoza dyrekcji firmy.
Akcje charytatywne w firmie – jak zrobić to dobrze?
Klasyczna zbiórka pieniędzy na cele charytatywne w zakładzie pracy może nie przynieść zamierzonych efektów. Postawienie puszki na darowizny lub podchodzenie do każdego z osobna z prośbą o wpłatę nie jest zbyt zachęcające dla pracowników i nie motywuje do pomocy innym. Stolik z puszką będzie omijany, a bezpośrednie pytania o darowiznę mogą wywołać uczucie zmuszania do przekazania datków.
Jeśli chcesz przeprowadzić skuteczne akcje charytatywne w pracy, warto zapytać współpracowników o ich pomysły na inicjatywę. Możesz to zrobić anonimowo – w ramach ankiety – lub podczas zebrań zespołu. Pomoc w pracy to świetna okazja do integracji pracowników, warto ją dobrze wykorzystać!
Zbiórka pieniędzy na cele charytatywne w zakładzie pracy – postaw na transparentność
Nawet najbardziej oryginalny pomysł na akcje charytatywną w firmie może paść w gruzach, jeśli nie zadbasz o transparentność wydarzenia. Zbiórka charytatywna w zakładzie pracy to przede wszystkim szereg informacji, które należy przekazać współpracownikom. Mowa m.in. o celu zbiórki – kwocie, którą chcesz zebrać oraz wskazaniu, na co zostanie ona przekazana. Wyznacz datę wydarzenia, jego organizatorów. Pracownicy powinni również wiedzieć, kto i w jaki sposób przekaże zebrane środki osobie potrzebującej.
Jak promować zbiórkę charytatywną w zakładzie pracy?
Akcje charytatywne w firmach, nawet jeśli przeprowadzane wewnątrz organizacji, również potrzebują odpowiedniej promocji. Poczta pantoflowa może nie wystarczyć. Zadbaj o odpowiednie nagłośnienie akcji. Dobrym rozwiązaniem będą ulotki i plakaty porozwieszane na korytarzach firmy. Wyślij pracownikom wiadomości na służbowy adres mailowy i przekaż im szczegóły na temat zbiórki. Wykorzystaj moc firmowych social mediów i umieść post promujący akcję. Poinformuj o zbiórce w trakcie zebrań lub szkoleń.
Pomysły na akcje charytatywne firm
Najlepsze pomysły na zbiórki charytatywne w zakładzie pracy to te, które zachęcają do zabawy i wywołują uśmiech na twarzy darczyńców. Weź pod uwagę, że nie wszyscy pracownicy lubią integrację po pracy. Jeśli zauważasz to w swoim zespole, lepiej postaw na wydarzenie zorganizowane w godzinach pracy.
Jakie akcje charytatywne w firmie warto przeprowadzić?
Mamy dla Ciebie 5 propozycji na zbiórkę pieniędzy na cele charytatywne w zakładzie pracy.
- Dzień Przebierańca – czyli dzień z luźną stylizacją (przebrania za postaci bajkowe i nie tylko lub po prostu Dzień Piżamy). Do tego konkurs z nagrodami na najlepsze przebranie oraz oczywiście zbiórka pieniędzy do puszki.
- Wspólne Śniadanie – lub lunch, jak wolisz. Wspólny posiłek to nie tylko okazja do zebrania siły i odpoczynek od pracy, ale przede wszystkim integracja zespołu. Można się pośmiać, spróbować różnych specjałów kolegów i koleżanek. Skosztowanie przysmaków i dobra atmosfera przy stole z pewnością zachęcą pracowników do wrzucenia datku do puszki.
- Kiermasz – wypieki, rękodzieło, zabawki, ubrania, książki, płyty, gadżety. Pomysły na tego typu akcje charytatywne w firmie nigdy się nie kończą. Zebrane środki z zakupów przekażecie osobie potrzebującej.
- Licytacja umiejętności – nauka gry na gitarze, kurs językowy, oprowadzenie po ciekawych zabytkach miasta, warsztaty modowe. Być może nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, jakie ukryte talenty drzemią w Twoich kolegach i koleżankach z pracy!
- Turnieje sportowe – czyli piknik połączony z grami zespołowymi i loteriami. Doskonała zabawa dla wszystkich i sprawdzony pomysł na integrację zespołu poza godzinami pracy.
Sprawdź: pomysły na zbiórki charytatywne.
Jakie korzyści dają akcje charytatywne w firmach?
Zbiórka pieniędzy na cele charytatywne w zakładzie pracy to nie tylko dowód empatii i bezinteresownej pomocy drugiemu człowiekowi. To także szereg korzyści dla firmy i jej pracowników. Jakich?
Zbiórka charytatywna w pracy to integracja zespołu i pogłębienie więzi koleżeńskich. Wszelkie akcje wymagają odpowiedniej organizacji, wyłonienia lidera, który je poprowadzi. To doskonała okazja, aby być może poznać mocne strony i zaangażowanie w projekty przyszłych kierowników zespołu.
Akcje charytatywne w firmie wzmacniają jej wizerunek i sprawiają, że pracownicy czują z nią większą więź. Pomoc potrzebującym pracownikom to również jasny sygnał, że firma nie zostawia nikogo w potrzebie. To wszystko wpływa na satysfakcję z pracy, budowanie więzi społecznych i motywację do dalszych działań w zespole.
Wolontariat pracowniczy – pomoc firmy i nauka nowych umiejętności
Zbiórka pieniędzy na cele charytatywne w zakładzie pracy to tylko jedna z form pomocy osobom potrzebującym. Jeśli chcesz zaangażować zespół do pomocy, a przy tym zadbać o ich integrację i rozwój umiejętności interpersonalnych, zaproponuj pracownikom wolontariat pracowniczy. Jeśli to możliwe, przeprowadzajcie go w godzinach pracy, na przykład w ostatni piątek miesiąca.
W ramach wolontariatu możecie odwiedzić np. chorych w szpitalu (po uzyskaniu zgody placówki i pacjentów). Nie wiesz od czego zacząć? Cancer Fighters to fundacja dla osób chorych na raka. Naszym wolontariuszom zapewniamy aż 5 form wolontariatu, w tym pomoc firmy w promowaniu zbiórek czy organizowaniu eventów. W ramach wolontariatu, wraz z zespołem, możesz również wesprzeć akcje pomocowe dla chorych na raka. Chcesz poznać szczegóły wolontariatu w naszej fundacji? Zapraszamy do kontaktu!