
Założenie zbiórki to dopiero pierwszy krok w zbieraniu funduszy na leczenie. Aby ją nagłośnić i zwrócić uwagę potencjalnych darczyńców, wykorzystaj różne kanały komunikacji. Promowanie zbiórek wcale nie jest takie skomplikowane, jak może się wydawać. Poznaj skuteczne sposoby dotarcia do szerokiego grona odbiorców i zbudowania zaangażowanej społeczności darczyńców.
Jak zachęcić ludzi do zbiórki?
Każdego dnia pojawiają się nowe zbiórki na serwisach pomocowych. Jak wyróżnić się z grupy osób, które – tak jak Ty – zbierają fundusze na leczenie? Musisz budować zaufanie darczyńców. Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby korzystać z legalnych platform zbiórkowych. Twoi darczyńcy muszą mieć pewność co do transparentności zbiórki i bezpieczeństwa wpłacania darowizn. Określ jasno cel zbiórki.
Nie bój się prosić o wpłaty. Sam opis choroby to jedna z wielu historii, którą czytają darczyńcy. Zastosuj tzw. call to action, czyli wezwanie do działania. W opisie zbiórki, w postach, na plakatach powinny znaleźć się hasła typu „przekaż darowiznę”, „przyłącz się do zbiórki”, „wesprzyj mnie w walce z chorobą”.
Promocja zbiórek charytatywnych – działaj online i offline
Skuteczne sposoby promocji zbiórki to te, które łączą w sobie działania przeprowadzane w sieci z tradycyjnymi metodami reklamy. Dzięki takiemu rozwiązaniu wiadomość o Twojej zbiórce trafi do szerszego odbiorców. Promowanie zbiórek wyłącznie online pozbawi Cię szansy na uzyskanie pomocy od osób niekorzystających na co dzień z Internetu i social mediów. A tych, wbrew pozorom, jest całkiem sporo, zwłaszcza w grupie seniorów.
Jak promować zbiórkę offline? Sięgnij po sprawdzone metody – plakaty, ulotki, banery. Organizuj wydarzenia charytatywne, zwróć się o pomoc do instytucji publicznych, lokalnych firm, mediów.
Promowanie zbiórek online to przede wszystkim akcje prowadzone na różnych platformach – Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, X – a do tego siła mediów, influencerów czy kampanie mailingowe i reklamy online. Przyjrzyjmy się każdej z metod.
Sposoby na rozpromowanie zbiórki poza Internetem
- Tradycyjne materiały promocyjne
Plakaty, banery reklamowe i ulotki rozdawane w ruchliwych miejscach to skuteczne sposoby promocji zbiórki offline. Tradycyjne materiały promocyjne wzbogać o nowsze akcenty. Mowa nie tylko o ciekawej wizualizacji plakatu czy ulotki, ale i umieszczeniu na nich kodu QR. Wystarczy go zeskanować smartfonem, aby przenieść się na stronę zbiórki. Rozdawaj ulotki przy kościołach, urzędach, na dworcach, galeriach sztuki, kawiarniach, galeriach handlowych. Wszędzie tam, gdzie gromadzi się dużo ludzi.
- Pomoc lokalnej społeczności
Poproś o promowanie zbiórek lokalne media, wspólnoty religijne, koła gospodyń wiejskich, kluby sportowe, firmy. Im więcej osób dowie się o zbiórce, tym lepiej. Lokalna społeczność bardzo chętnie angażuje się także w wydarzenia charytatywne.
- Akcje lokalne i wydarzenia charytatywne
Wspólnie spędzony czas jednoczy ludzi, a ich bezpośrednia interakcja z osobą zbierającą środki (lub jego bliskimi) sprawia, że potencjalni darczyńcy są bardziej zaangażowani w wsparcie zbiórki. Jak można zbierać pieniądze na cele charytatywne? Możesz zorganizować festyn, loterie z fantami, turniej sportowy, bieg charytatywny, kiermasz rękodzieła, koncert, piknik rodzinny. Pomysłów na to, jak promować zbiórkę w terenie jest wiele. Co więcej, przedsiębiorcy mogą wspomóc Cię, zapewniając patronat nad wydarzeniem lub ofiarując usługi/przedmioty na kiermasz, loterię, nagrody dla uczestników akcji.
Sprawdź: akcje pomocowe dla chorych na raka.
Jak promować zbiórkę w social media?
Wykorzystaj kilka kanałów komunikacji – każdy z nich ma inną grupę docelową. Wypróbuj różne metody promocji – posty, wideo, grafikę i sprawdź, która cieszy się największym zainteresowaniem. Możesz wykupić reklamy na social media i dotrzeć do wybranej grupy potencjalnych darczyńców.
Stwórz fanpage dla zbiórki na Facebooku i regularnie publikuj tam posty na temat zbiórki, postępów w leczeniu. Stwórz wydarzenie lub załóż grupę i zbierz zaangażowaną społeczność. Organizuj live, sesje Q&A (pytania i odpowiedzi na temat zbiórki, leczenia, samej choroby), odpowiadaj na komentarze, dziękuj za wpłaty.
Udostępniaj posty o zbiórce na swoich profilach i poproś o to znajomych oraz bliskich.
Jak zwiększyć zasięg zbiórki?
Wykorzystaj rozpoznawalność i zasięgi influencerów. Wiele osób publicznych chętnie angażuje się w akcje charytatywne. Dzięki ich pomocy informacja o zbiórce dotrze do szerszego grona osób. W dużej mierze są to fani, którzy tworzą zaangażowaną społeczność wokół danego influencera. Oznacza to większą szansę na to, że wesprą Twoją zbiórkę.
Promowanie zbiórek we współpracy z influencerami musi być jednak przemyślane. Zaproś do pomocy osobę, której wizerunek nie wpłynie negatywnie na przebieg akcji. Jeśli działasz lokalnie, sprawdź, czy w Twojej okolicy nie działa influencer, artysta, który może udostępnić link do zbiórki w swoich social media lub nagrać na jej temat filmik.
Promocja zbiórek charytatywnych we współpracy z influencerami to jeden ze sposobów na zwiększenie zasięgów zbiórek podopiecznych naszej fundacji Cancer Fighters. Od lat współpracujemy ze znanymi osobami, które chętnie wykorzystują swoją medialną pozycję do pomocy innym.
Skuteczne sposoby promocji zbiórki w Internecie – skorzystaj z pomocy ekspertów
Promowanie zbiórek warto uzupełnić o strategie SEO i działania marketingowe, które mają na celu pozycjonowanie fundacji i organizacji non profit. Dotrzesz do większego grona odbiorców, a Twoja zbiórka będzie wysoko w wynikach wyszukiwarek. Nie każdy z nas śledzi trendy marketingowe, dlatego warto zwrócić się o pomoc do ekspertów. Dzięki współpracy z agencją SEO można m.in. stworzyć listę słów kluczowych, które powinny znaleźć się w meta opisie i treści zbiórki, zwiększając jej widoczność w wyszukiwaniach. Zadbać o to, aby strona zbiórki była przejrzysta i dobrze działała na urządzeniach mobilnych. Spokojnie, nie musisz tego robić samodzielnie. Dzięki współpracy z fundacją onkologiczną, taką jak nasza, możesz liczyć na profesjonalną promocję zbiórki charytatywnej z wykorzystaniem działań SEO i marketingowych.
Jak wypromować zbiórkę?
Promocja zbiórek charytatywnych może obejmować także kampanie mailingowe. Wykorzystaj siłę storytellingu i opowiedz historię walki z chorobą. Skup się na emocjach, a nie suchych faktach. Określ cel zbiórki. E-mail musi być uzupełniony o grafikę – zdjęcie osoby zbierającej fundusze na leczenie, link do zbiórki, dane do wpłaty. Kampanie mailingowe to także dobre rozwiązanie, aby informować o postępie zbiórki i poprosić o ponowne wsparcie, gdy licznik wpłat stanie w miejscu.
Zbiórki dla chorych na raka prowadzone w serwisie Cancer Fighter Pomagam, są przez nas regularnie promowanie w sieci. Mamy w tym doświadczenie i chętnie je wykorzystamy, aby pomóc Ci zebrać środki na walkę z chorobą. Jeśli chcesz dołączyć do grona naszych podopiecznych i założyć zbiórkę, skontaktuj się z nami.




